Sider

mandag 25. juni 2012

Geocache på Tveten gård ,Tveita

Nylig var vi på besøk hos min bestevenn på Tveita i Oslo.
Jeg har selv bodd på Tveita i 12 år og bodde i en av de nærmeste blokkene til denne gården,så derfor har jeg har mange minner fra stedet.
Vi brukte å plukke vill bringebær på jordet nedenfor gården,og det var alltid hester rundt gården,og noen ganger hendte det at de kom seg ut av innhegnet og tuslet rundt om og mellom blokkene i nærheten.
Ikke værst med litt gårdsfølelse og stalldyr midt i Oslo!


Tveten gård er det best bevarte gårdstunet innenfor Oslos grenser. Deler av gårdens hovedhus er trolig fra så tidlig som 1400-tallet. Gården ligger i dag som en oase midt i blant blokkbegyggelsen på Tveita,og her er det en geocache. Cachen var grei å finne.

Utsikt fra fotball banen.

Brenneriet i bindingsverk

Drengestua fra 1820

Tveten gård

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.Jeg har plassert min blogg i Jondalnorske bloggkart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar